...hogy szép legyen a dal, a lélekhúrjainak pengetése folytonos gyakorlást igényel...

2014. november 24., hétfő



"Minden, ami másokban dühössé tesz, zavar, "én jobban csinálnám", mindent, amit a másikban megváltoztatnék, bírálok, minden, amit véleményezek, az bennem van, önmagamban.
Minden, amit én kritizálok a másikban, minden ami ellen harcolok, az bennem van.

Mindaz, amit a másik személy rajtam kritizál, harcol ellene, meg akar változtatni bennem, rajtam, 
és ez engem sért, bánt, az nincs feldolgozva, nincs megoldva bennem.

Minden, amit mások kritizálnak bennem, harcolnak ellene, megakarják változtatni, 
de mindez engem nem bánt, nem érint, akkor ez az ő problémájuk, melyet kivetítenek rám, 
mert önmaguk nem tudnak, nem mernek szembenézni vele.

Minden, amit én a másikban szeretek, magamban szeretem, 
mindez magamban van meg, mert felismerem magam a másik személyében,
és ebben egylényegűségünk mutatkozik meg."
(Hamvas Béla: A tükör törvénye)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése