...hogy szép legyen a dal, a lélekhúrjainak pengetése folytonos gyakorlást igényel...

2014. február 13., csütörtök




Ne sírj, mert szeretsz engem... 
"A halál nem jelent semmit.
Csupán átmentem a másik oldalra;
Az maradtam, aki vagyok, és te is önmagad vagy.
 Akik egymásnak voltunk, azok vagyunk mindörökre.
Úgy szólíts, azon a néven, ahogy mindig hívtál.
Beszélj velem úgy, ahogy mindig szoktál,
ne keress új szavakat.
Ne fordulj hozzám ünnepélyes, szomorú arccal,
folytasd kacagásod, nevessünk együtt,
mint mindig tettük.
Gondolj rám, mosolyogj rám, kérj, szólíts!
Úgy hangozzék nevem a házunkban,
 ahogy mindig is hallható volt, 
ne árnyékolja be távolságtartó pátosz.
Az élet most is olyan, mint volt, ma sem más.
A fonalat nem vágta el semmi.
Miért lennék a gondolataidon kívül,
csak mert a szemed most nem lát…?
Nem vagyok messze, ne gondold.
Az út másik oldalán vagyok.

 Lásd, jól van minden.
Meg fogod találni a lelkemet
 és benne egész letisztult szép gyöngéd szeretetem.
Kérlek! Légy szíves!
Ha lehet, töröld le könnyeidet,
és ne sírj azért, mert annyira szeretsz engem...!"
 
 
 

4 megjegyzés:

  1. Szabó Lőrinc:
    „EZ VAGY TE!“
    Ne sirass, fiam, Szvétakétu! Én se
    sírok már érte:
    nem olyan fontos dolog a halálom.
    Semmi sem vész el ezen a világon,
    egy a lélek és ezer a ruhája
    s a valóság csak ez a könnyü pára.
    Ne sirass, Szvétakétu!
    Száz virágból hordják össze a méhek
    a drága mézet,
    száz illatot és száz színt elkevernek,
    így találják meg a sokban az egyet:
    egy a valóság s ezer a ruhája,
    a lélek az egy, ez a könnyü pára,
    hiszed-e, Szvétakétu?
    Folyamok futnak keletnek, nyugatnak
    és megnyugodnak;
    melyik melyik volt, nem tudja a tenger.
    Én is megteltem már az örök eggyel:
    egy az anyag s minden más csak ruhája,
    lelkünk öltözik, ez a könnyü pára,
    érzed-e, Szvétakétu?
    Vágd meg e fügét! Mi van benne? Csak mag?
    Vágd szét a magvat!
    Mit látsz? Semmit? – Ez a semmi a magban,
    ez nő meg fává, ez a láthatatlan:
    ez a lélek, a mindenség csirája,
    ez a valóság, ez a könnyü pára,
    tudod-e, Szvétakétu?
    Eltűnik, mint ha sót teszel a vízbe,
    de ott az íze:
    mindenen átcsap az örök lehellet:
    az isten él, az isten A Te Lelked:
    ez a valóság, melynek nincs halála,
    ez a mindenség, ez a könnyü pára:
    Ez Vagy Te, Szvétakétu!

    szeretettel lillácska

    VálaszTörlés